Biežāk uzdotie jautājumi

1-2 stundu fotosesijas gadījumā saņemsi apstrādātus foto online galerijā 2 nedēļu laikā. Bildes no ilgākiem foto pasākumiem saņemsi mēneša laikā. Kāzu gadījumā pirmās 5-10 bildes nosūtīšu nākamajās 3 dienās.

Pirms fotosesijas konsultācija par vietu un apģērbu, fotosesija un foto apstrāde (sejas ādas maiga izlīdzināšana saglabājot tajā dabiskumu, sejas retušēšana, lieko priekšmetu retušēšana fonā un dažos gadījumos arī ķermeņa formas minimāla koriģēšana). Viss, kas nepieciešams, lai bildēs izskatītos lieliski.

Tas ir atkarīgs no vienošanās. Es dodu atlaidi klientiem, kas atļauj publicēt savus foto manā portfolio un sociālajos tīklos kā galeriju. Ja ir vienošanās foto nepublicēt, tad tie arī netiks izmantoti manā portfolio.

Tā kā mana foto apstrāde ir tā, kas arī rada noskaņu un sajūtas bildēs, es tos nesūtu. Nodot neapstrādātus foto ir līdzīgi kā restorānā pasniegt līdz pusei pagatavotu ēdienu.

Man ir neliels ceļvedis ar padomiem apģērbu izvēlē, ko nosūtīšu tiklīdz būs rezervēta fotosesija - tur būs arī atbildes uz šiem jautājumiem.

Kad datums ir rezervēts, ir laiks izplānot fotosesiju. Lielākoties cilvēkiem konsultēties ērtāk ir čatā - sazinoties caur Whatsapp. Visbiežāk nepieciešama palīdzība ar vietas izvēli - to mēs primāri noskaidrojam konsultācijā. Es noskaidroju vēlmes un man droši var uzdot jautājumus par neskaidrībām. Dažreiz klients dalās ar savu pinterest board vai arī izveidojam kopīgu mood board fotosesijai. Es dalos ar padomiem apģērba izvēlē, kā noteikt apģērba krāsas, kas vislabāk izskatās, ja to vēl par sevi nezini. Ja ir grūtības izvēlēties apģērbu, tad man var atsūtīt foto, kur tie ir uzvilkti un kopīgi izlemjam, kas izskatīsies vislabāk. Man ir arī fotosesiju garderobē ir skaisti apģērbi, kurus piedāvāju izmantot fotosesijas laikā.

Par papildus samaksu piedāvāju fine art jeb augstas kvalitātes izdrukas. Ja nepieciešama skaistas foto grāmatas izgatavošana, to arī iespējams pasūtīt. Ja vēlaties redzēt paraugus, tad ziņojiet un uz fotosesiju paņemšu paraugus.

Šo esmu bieži dzirdējusi no cilvēkiem. Parasti pirmās fotosesijas minūtes šķiet neērtākas, bet pēc tam process ļoti iepatīkas (vismaz darbā ar mani). Es procesa laikā parādu arī jau kādas fotogrāfijas, jo tas palīdz saprast, ka izskaties labi. Cilvēkiem, kuri nejūtas ērti kameras priekšā es iesaku pirmo reizi ņemt 2 stundu fotosesiju - tā būs kā meistarklase, kurā es iemācīšu foto pozēšanas knifus, kurus varēsi izmantot turpmākajā dzīvē. Man ir bijušas vairākas klientes, kas pēc 2-3 fotosesijām pie manis par šo vairs neuztraucas, jo esam kopā iemācījušās radīt skaistus foto.

Tas nozīmē, ka neesi bijusi pie patiešām laba fotogrāfa. Es pa 12 gadiem esmu daudz mācījusies par to, kā padarīt cilvēkus skaistus fotogrāfijās un izstrādājusi metodi, kas patiešām rada labus rezultātus. Ir grūti izvēlēties un atrast īsto fotogrāfu, jo pārsvarā labākie fotogrāfi ir aizņemti ar regulārajiem klientiem un daudz nereklamē savus pakalpojumus, jo viņiem pietiek darba. Es parasti cilvēkiem, kas nav pārliecināti par savu izskatu uzdodu īstos jautājumus, lai veiktu pēc iespējas efektīvāku pēcapstrādi. Jāpiebilst, ka, ja cilvēkam ir problēma ar vispārīgu pašvērtības sajūtu un spēju sevi pieņemt kā cilvēku, fotosesija to neatrisinās - tad jāmeklē psihoterapeita palīdzība.

  • Nodokļu nomaksa (~50% no summas)
  • Foto tehnikas nolietojums ( 25-50 EUR uz 1 stundas fotosesiju)
  • Apstrādes un foto uzglabāšanas programmatūra (7-10 EUR uz 1 stundas fotosesiju)
  • Foto apstrādes papildus rīki - otas, filtri, utml. (3-5 EUR uz 1 fotosesiju)
  • Dators un ar to saistītās ierīces (10 EUR uz 1 fotosesiju)
  • Web lapas un sociālo tīklu rīku uzturēšanas izmaksas (5 EUR uz 1 fotosesiju)
  • Transporta izdevumi (15 EUR uz 1 fotosesiju Rīgā)
  • Fotogrāfa atalgojums - 5 stundas uz 1 fotosesiju (50 EUR par pasūtījumu)

Sarēķinot visu kopā sanāk vismaz 150 EUR par vienu foto pasūtījumu.

Katra nākamā stunda sanāk lētāk, jo:

  • Nav transporta izdevumi papildus, tāpēc katru nākamo stundu varu bildēt par 20- lētāk
  • Ar katru nākamo stundu parasti tiek uzņemtas mazāk bilžu (jo sižeti atkārtojas citādāk). Kaut gan tas nestrādā ļoti intensīvos pasākumos kā ceremonijas vai kāzas dažbrīd, cena būs lētāka, jo man būs jāapstrādā mazāk foto.
  • Vairāku stundu pasūtījuma komunikācija ar klientu ir proporcionāli mazāka, tāpēc arī cenas ir lētākas.

Fotogrāfi ar katru gadu kļūst dārgāki, jo aug viņu prasmes, pieredze, kā arī viņi iegādājas arvien labāku tehnisko aprīkojumu. 

Lai gan regulārajiem klientiem fotogrāfs parasti dos 10% atlaidi, tas nenozīmē, ka viņa kopējā pakalpojuma cena nemainīsies. Vidēji fotogrāfa cena gadā aug ~ 20%

Ar katru gadu…

  • Fotogrāfs iemācās bildes apstrādāt rūpīgāk, jo apmeklē dažādas foto meistarklases un kursus
  • Nopērk jaunu tehniku, kas ir dārgāka par iepriekšējo. Fotogrāfijām kļūst arvien perfektāks fokuss. 
  • Mainās foto pakalpojuma vērtība — klients saņem vai nu vairāk vai nu rūpīgi apstrādātas bildes. Var mainīties arī pakalpojuma kopējā kvalitāte, piemēram, programmatūra, caur kuru tiek saņemtas bildes.
  • Fotogrāfs iemācās cilvēkus iemūžināt no skaistākajiem leņķiem vai uzlabot māksliniecisko skatījumu, piemēram, uzlabo kompozīcijas un gaismas izpratnes prasmes. 
  • Fotogrāfs arvien vairāk ierauga un retušē liekos fona objektus lai tie netraucē vizuālajam skatam.
  • Fotogrāfs uzlabo komunikāciju pakalpojuma laikā. 

Ja jaunā fotosesijas vērtība neapmierina, tad, protams, var mainīt fotogrāfu. Galvenais ir automātiski negaidīt, ka konkrētais fotogrāfs nekad nemainīsies. Tāpat kā visi citi profesionāļi, arī fotogrāfi aug savās prasmēs. 

Fotogrāfa pakalpojumi nav primārās nepieciešamības, tāpēc, ja dzīvoju uz izdzīvošanas sliekšņa, iespējams visprātīgāk būtu atteikties no šī pakalpojuma. 

Noteikti nevajadzētu kaulēties par zemāku cenu.

Ja fotogrāfs var piešķirt 10% atlaidi, tas nozīmē, ka tas ir viņa limits, zem kura pakalpojums neatmaksājas. Ja pieprasāt zemāku cenu, tas nozīmē, ka šādā veidā komunicējat fotogrāfam ziņu: “Tu neesi pietiekami vērtīgs”. Tas var radīt nepatīkamas izjūtas fotogrāfā, kurš ir ieguldījis laika un naudas līdzekļus savai izaugsmei. Tas var sadusmot fotogrāfu un raisīt netiešas dusmu izpausmes reakcijas, piemēram, viņš nokavē fotosesiju vai pasākumu, aizmirst par to, apstrādā bildes nerūpīgi vai neizturas iejūtīgi fotosesijas laikā. 

Nesaki fotogrāfam, ka viņš ir par dārgu, ja viņš tev to neprasa.

Ja fotogrāfs neprasa, kādēļ Tu nerezervē fotosesiju, tad arī nesaki, ka viņš ir par dārgu, jo tas nav pieklājīgi. Ja fotogrāfa pakalpojums turpina eksistēt, tas nozīmē, ka viņš nav par dārgu - jo viņam ir pietiekami daudz klientu, kas viņa vērtību novērtē. Ja Tavā budžetā un prioritātēs šis pakalpojums neietilpst, tas nenozīmē, ka nevienam šis fotogrāfs neder. Un, ja Tev rodas dusmas par to, ka fotogrāfs ir par dārgu, tad tas ir jautājums, ko risināt ar psihoterapeitu, ne fotogrāfu. 

  • Ja jūs rezervējat konkrētu laiku, tad es visus pārējos iespējamos pakalpojumus tajā datumā atceļu
  • Klienti mēdz pārdomāt, tomēr es vēlētos teikt – būsim ētiski un toleranti. Ja klients rezervē datumu, kas ir mans laiks, es atceļu citas iespējas nopelnīt šajā datumā un citiem klientiem saku, ka ir aizņemts. Būtu neētiski izdomāt pēdējā nedēļā, ka mans pakalpojums vairs nav vajadzīgs. Tas bija jādomā jau rezervēšanas brīdī.
  • Ja mēs esam samaksājuši naudu, mēs rīkojamies atbildīgāk. Tas ir zinātniski pierādīts.

Garantijas no fotogrāfa:

  • Es ierodos uz pasūtījumu, ja tas tiek rezervēts (ir maza iespēja, ka tas var nenotikt. Tad es ziņoju laicīgi un atdodu naudu atpakaļ vai atrodu līdzvērtīgu aizvietotāju sev)
  • Es uzņemu kvalitatīvus foto cik vien skaistus varu uzņemt
  • Ja pasūtījumu atceļ klients pēc līguma slēgšanas vai < 1mēnesi pirms pasūtījuma (ja līgumu neslēdz), priekšapmaksa netiek atgriezta! 
  • Datumu var mēģināt pārcelt uz citu dienu un samaksāt atlikušo summu veicot atkārtotu priekšapmaksu par datuma rezervāciju.
error: Šī funkcija nav pieejama